22 juni 2005: kom van dat dak af…

Poetsen: het vervolg…

 

Het dak van de stuurhut is nu aan de beurt. Het polyester dak is niet origineel voor een doerak maar de Pok-Pok heeft het wel in plaats van de tent. Eigenlijk ben ik er wel blij mee: toen we een Doerak gehuurd hadden is de tent er eigenlijk nauwelijks af geweest.  En de vaarhoogte van 2 meter 25 is voor de meeste vaarroutes meer dan voldoende. Na een zeer flinke schrobpartij met speciale scotch brite sponsjes, echte aanraders, kunnen het dak en de aluminium railing daarop weer toonbaar genoemd worden. Omdat het dak van kunststof is heb ik daarna met een busje commandant autowas de zaak goed in de was gezet en flink opgewreven. Dat ziet er stukken beter uit! Helaas was het donker en bij het TL-licht was het niet helemaal zichtbaar. Volgende keer bij daglicht het resultaat maar eens beter bekijken.

IMG_4918 IMG_4917 IMG_4916

En dan de verf. Ik zie er een beetje tegen op maar ben voorzichtig begonnen met een krabber een paar loszittende plekken op het kajuitdak te bekijken en ‘bekrabben’. Wordt het helemaal kaalhalen of kan ik volstaan met de slechte plekken? Mijn inschatting: is dat ik niet het hele kajuitdak kaal hoef te halen. De plekken die er zijn zal ik wel erg goed kaal moeten halen. Het zijn grote plekken die deels ook al met plamuur zijn behandeld. Ik vraag me af of het epoxyplamuur is: het liet namelijk zo los!Ik ga maar eens goed kijken hoe ik het verfsysteem er weer goed op kan krijgen. Als laatste vanavond de keerkoppeling maar eens wat beter bekeken.

IMG_4461

 

Ik heb gecontroleerd hoeveel olie er nog in zit. En heb me verbaasd over de toestand van de accu’s: de voltmeters bij de stuurstand gaven aan: startaccu 10v en de serviceaccu op krap 12 V terwijl de acculader gewoon aanstaat? Zijn die meters nog wel goed of…? Volgende keer het hele elektrische systeem langslopen want hoe oud zijn de accu’s eigenlijk en hoe is de accu aangesloten (en de dynamo?).

IMAG2730 IMAG2731

 

Vorige kluspagina Volgende kluspagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.