20 oktober 2006: zo kan het niet langer….

Start: 2502 – eind 2505

Weer: bewolkt en veel wind.

 

De kogel is door de kerk. Ik breng de Pok-Pok naar de werf in Meppel waar ik haar heb gekocht. Het is gedaan, het lukt me niet langer……

 

Nee niet om te verkopen natuurlijk! Welnee, geen haar op mijn hoofd. Het is meer dat ik niet aan het schilderen van dek en opbouw toe ben gekomen. Simpelweg te slecht weer steeds: veel regen en als het mooi weer was werd ik geacht te werken. Kortom: om de Pok-Pok mooier te krijgen vaar ik haar vrijdag 20 oktober naar Meppel. Voor het eerst een langere vaartocht alleen. Gelukkig heb ik geen sluizen te doen maar ik loop wel tegen een kleine stremming aan: net voor de eerste brug in Meppel die voor mij open moet (en alleen op halve en hele uren draait, buiten de spits) wordt een groot binnenvaartcasco door een tweetal slepers gedraaid. Mooi gezicht hoor maar ik kan mooi niet verder. Ik lig dus ruim 40 minuten te wachten. Dus ben ik maar eens gaan oefenen met achteruitvaren. Voorwaar geen makkelijke opgave. Vooral door de wind bak ik er niet veel van maar leuk is het wel. Dan zie ik de brugwachter naar me wuiven als er een klein gaatje is tussen alle manoeuvres door en spurt ik er (erg kort) langs en kom alsnog bij de werf aan. Daar aangekomen ligt het erg vol en ik bel ze op om te vragen waar ik zou moeten gaan liggen. Ik leg hem op de kop van haven. Aangekomen spreek ik de opdracht nog eens door en ik spreek ook af dat ze de motor een beurt gaan geven.

 

IMG_8035
cursus filter vervangen en ontluchten

En de monteur laat me ook nog zien hoe je een brandstoffilter vervangt. Ook weer wat geleerd dus! Met pijn in mijn hart neem ik afscheid want ze zal er wel even liggen…….Dat geeft niet want deze winter wordt de thuishaven onder handen genomen en krijgen we een nieuw botenhuis.

 

Vorige vaarpagina Volgende vaarpagina

Vorige kluspagina Volgende kluspagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.