Woensdag 1 April 2009 : Bilge deel 2

Woensdag 1 April: Bilge verven en GRRR: impeller

IMAGE_221

Deksel waterpomp met impellernummers
Deksel waterpomp met impellernummers

 

Woensdag 1 april ontloop ik de grappen en ga ik de bilge achterin nogmaals een keer in de Primer met Owatrol zetten. Het middendeel en de bakboordzijde. Ook de impellerpomp maar vast vervangen. Dus vol goede moed alles los. Omdat het schot tussen machinekamer en de voorkajuit dicht op de waterpomp zit is dat altijd een lastig karweitje. Ik heb geen speciaal gereedschapje om de impeller te vervangen: ruim € 80,- vind ik wat veel voor die ene keer per jaar…….Na wat geklooi komt de impeller er uit. Een van de waaiers heeft een scheurtje (door mij bij het eruithalen veroorzaakt?) maar verder ziet de impeller er eigenlijk nog perfect uit. De binnenkant smeer ik in met zuurvrije vaseline en daarna probeer ik hem erin te schuiven. Hoe deed ik dat toch vorig jaar……..het lukt me nu niet. Dan eerst maar eens even koffie drinken bij een havengenoot, wiens Doerak 850 nu in de loods ligt. Hij is van praktisch hetzelfde bouwjaar en heeft een mooie onderkant. Daarna weet ik het: ik schuif een tie-rapje er omheen en schuif de impeller, terwijl ik de tie-rap langzaam terugschuif, er helemaal in. Dat lukt beter………Al met al wel een dik uurtje frummelen, maar ach de zon schijnt…….

CIMG0896 CIMG0895 CIMG0894

Het glimt weer....
Het glimt weer….

 

In de weken er na schilder ik de bilge tweemaal in de Danboline bilgeverf en alles glimt weer!

 

Vorige kluspagina Volgende kluspagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.