Dinsdag 19 juli 2016: aansluiten en wegwezen?

20160719_081520.jpg
CAV filter er op.

Vroeg uit de veren en voor achten zijn we weer in de weer: De elektra wordt verder aangesloten en bekabeld en van tiewraps voorzien. Het dasboard wordt aangesloten en de kabels en extra gevers aan de motor vastgemaakt. Ook het CAV filter, het groffilter voor de brandstof wordt aangesloten, evenals de leiding naar de ponp en de retourleiding. Ook de laatste electra worden er op gezet en dan is het tijd voor een eerste check. Niet helemaal correct: de motor loopt maar de alarmzoemer en lampjes blijven branden. Kwestie van stekker die niet helemaal goed zat. Maar uiteindelijk loopt hij en is het tijd voor de eerste proefvaart. En: alles loopt naar behoren.  De oude schroef en as werken naar behoren en hoeven  dus niet vervangen te worden!! Dat scheelt!

Enig  aandachtspuntje: er komen tijdens de vaart aardig wat luchtbubbels omhoog door het wierfilter: dat komt door de rompvorm van de Pok-Pok en is een bekend Doerakding. Na contact met Vetus blijkt dat het geen belemmering is. Wel het advies om bij de volgende werfbeurt een luchtschepje te plaatsen.

Bij het stoppen  van de motor blijkt de zoemer het niet meer te doen. Blijkt een defect printplaatje te zijn dat direct wordt vervangen.

 

Vorige kluspagina  Volgende kluspagina

1 reactie op Dinsdag 19 juli 2016: aansluiten en wegwezen?

  1. Denk dan om het correct plaatsen van het schepje. Smalle kant richting voorkant boot, bolle kant richting achtersteven. Door varen wordt dan automatisch druk opgebouwd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.