21 Maart 2017: project tank: vervolg

Vandaag de mangatadapter verder passend gemaakt. Doordat er een slingerschot precies in het midden van de tank zit en het gat ook precies daar is uitgezaagd een deel van de binnenzijde weggezaagd zodat de mangatadapter uiteindelijk past. Verder de draaikranen voor de brandstoftoevoer van de motor verwijderd: er lekte er sowieso een en de andere was ook niet al te best meer. Die ga ik vervangen voor twee schuifkranen: een voor de brandstoftoevoer en een om eventueel water dat zich onderin de waterzak heeft verzameld af te voeren. Ook het groffilter maar eens leeggemaakt.

Ook heb ik besloten, als ik dan toch bezig ben, om de ‘tankmeter’ die ik had te vervangen voor een echte. De oude is een doorzichtig slangetje dat naast de tank zit en precies aangeeft hoeveel er nog in de tank zit. Op zich goed werkend maar: als ik op ruw water vaar met een volle tank gutst er via de bovenzijde nogal wat diesel uit wat zich in de bilge ophoopt: een vlottertje in de tank met een tankmeter op het dashboard lijkt mij wat praktischer.

Detail brandstoftank: de onderzijde bevat een waterzak, met de aansluiting voor de brandstoftoevoer naar de motor en een aansluiting om de waterzak te legen.

 

En daarna met toiletpapier en ontvetter en schuurspons aan de gang om de tank schoon te maken. Eigenlijk valt de vervuiling best mee, als je beseft dat de tank vermoedelijk sinds 1974 niet meer open is geweest!

Schone tank.
Groffilter geleegd
Oude kraan verwijderd

 

Vorige kluspagina Volgende kluspagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.