18 April 2017: tankmeter en schroefas

Met de tank nu klaar besteed ik vanavond aan de klus om de tankmeter aan te sluiten. Dat doe ik netjes met verbindingsstekkertjes die ik met krimpkousjes afdek zodat alles goed vochtvrij blijft. Ook boor ik het gat in het dashboard. Eigenlijk is daar weinig plek voor en komt de meter nu op een wat vreemde plek vind ik. volgend jaar ga ik de betimmering van de stuurhut aanpakken en dan een nieuw dashboard plaatsen waarbij ik ook de watermeter, die ik later ga plaatsen, meeneem. Na een flink uurtje zagen en aansluiten ziet het er zo uit:

Tankmeter. tijd om te tanken!

 

wel een beetje een vreemde plek

 

De tankmeter is aangesloten op de onderste schakelaar

 

Volgens de installatie instructie zou de schakelaar via de contactsleutel moeten lopen zodat de tankmeter alleen bij draaiende motor loopt. Snel kijkend bij de contactsleutel zie ik niet zo gauw een aansluitmogelijkheid: dat ga ik dus niet doen. Ik sluit de meter via een schakelaar op het dashboard aan, die toch geen functie had. Als ik de motor start kan ik de schakelaar omzetten en zie ik de hoeveelheid.

 

De hoeveelheid klopt: ik heb er net vijftig liter inzitten en een volle tank is 200 liter. Als de tankmeter helemaal op nul staat heb ik nog steeds 2 cm over = 10 liter.

 

Verder vul ik de vetpot van de schroefas bij. Ook plaats ik wat vetkoord bij: ik heb 5 mm maar dat is denk ik toch te dun. Voor nu plaats ik 2 extra pakkingen bij. Binnenkort maar wat dikkere koorden kopen.

 

als laatste maar eens een opruiming gehouden: volgende week gaan we een weekje varen en met al dat geklus is de kajuit steeds meer een werkplaats annex gereedschapsschuur geworden 😉

 

Vorige kluspagina Volgende kluspagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.